Освіті не вистачає коштів?

Щоб продемонструвати хронічне недофінансування освіти, можна навести сухі цифри на зразок рівня зношеності загальних фондів, який з кожним роком збільшується й вже перевищив 60%, рівня забезпеченості шкіл засобами навчання на третину, зарплат вчителів на четверту частину нижчих за середню. Проблему можна ілюструвати прикладами історій ремонтів шкіл за батьківські гроші, тривалого пошука роботи випускниками та низької якості їхніх робочих місць, високої вартості «донавчання» на виробництві, відсутності українських ВНЗ в ТОП міжнародних рейтингів.

Читати далі

Бюджетний літопис: 2 квартал 2014 року

У ІІ кварталі 2014 р. вже секвестрований бюджет виконувався напружено. На жаль, урядові не вдалося показати значні результати боротьби з податковими схемами. Натомість темпи падіння доходів основних податків (ПДВ, податок на прибуток) продовжували набирати обертів на фоні ескалації АТО.

Читати далі

Де знайти гроші на реформу правоохоронних органів

Видатки на міліцію, суди, прокуратуру та інші правоохоронні органи вже й так відбирають в українців набагато більшу частку суспільних ресурсів порівняно з розвинутими країнами. Проте це не заважає правоохоронцям уперто вимагати додаткового фінансування для проведення реформи.

Читати далі

Бюджетний літопис: 1 квартал 2014 року

У першому кварталі план за доходами допоміг виконати Нацбанк, перераховуючи свій очікуваний прибуток авансом до бюджету. Доходи зведеного бюджету за І кв. 2014 р. склали 112.2 млрд. грн., що на 5% більше, ніж за відповідний період минулого року. Переплати податків та затримка з відшкодуванням ПДВ перестали виконувати настільки важливу роль у наповненні скарбниці на початку року та відійшли на другий план.

Читати далі

Ваш рахунок за 2013 рік, або Як розуміти державний бюджет

"У 2013-му році доходи консолідованого бюджету сягнули 442.7 млрд. грн. (30.4% ВВП), а власні доходи Пенсійного фонду – 166.9 млрд. грн. (11.5% ВВП)", – саме таку інформацію ми чуємо від Міністерства фінансів, коли йдеться про громадські кошти. Але як людині, у якої середня зарплата близько 2000–3000 грн. на місяць, осягнути ці цифри? Адже 1 млрд. грн. – це 28 тисяч років (!) бездоганної праці для простого співробітника.

Читати далі

Громадський контроль у державних фінансах: «спільне бюджетування» по-українськи

Казнокрадство в Україні вже давно стало буденністю. Усі спроби боротьби з корупцією виливаються лише в збільшення розмірів хабарів – адже ризики зростають. Та й традиційна ротація партійної символіки в кабінетах майже ніяк не відображається на казнокрадстві – люди змінюються, а схеми залишаються. Як же можна боротись з цією хворобою в наших умовах?

Читати далі

Скільки коштують сигарети, або Акцизний «ефект кобри»

Практика прийняття рішень в Україні дуже часто грішить своєю «короткозорістю». Звертаючи увагу на миттєві вигоди, урядовці зазвичай списують вартість непродуманих дій на рахунки прийдешніх поколінь.

Читати далі

Реформа первинної медичної допомоги: багато шуму, мало якісних змін

З 2010 року в Україні реалізується реформа медичної галузі та активно розвивається первинна медична допомога насамперед у пілотних регіонах - Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій області та місті Києві.

Читати далі

Скільки коштує держава, або За що я плачу податки?

Уся система державних фінансів тримається на дрібних внесках мільйонів українців. Саме пересічний українець, а не промислові гіганти чи олігархи, чи хтось інший утримує величезний державний апарат, оплачує державні закупівлі і сплачує рахунки за усіма соціальними зобов’язаннями.

Читати далі

Міжбюджетні відносини: в пошуках "золотої середини"

Міжбюджетні відносини є дуже «технічною» темою, тому громадськість майже ніколи не звертає на це питання увагу. Однак, правда полягає у тому, що усі проблеми, які стосуються безпосередньо якості життя простих громадян (і охорона здоров’я, і освіта, і соціальний захист тощо) сильно залежать саме від того, як працює цей малопомітний для широкої громадськості механізм.

Читати далі

  •  


Розсилка: